A partir del 29 de juliol de 2025, molts fabricants de sistemes informàtics de facturació posaran a disposició dels seus clients actualitzacions adaptades als requisits del sistema VERI*FACTU, el nou sistema de facturació regulat pel RD 1007/2023. Cal tenir present que qualsevol sistema implantat o actualitzat a partir d’aquesta data, haurà de permetre l’enviament de dades a l’Agència Tributària mitjançant VERI*FACTU. Des de Calders Economistes, recomanem que contacti amb el seu proveïdor informàtic per conèixer quina política adoptarà i si l’activació del sistema serà automàtica o gradual fins l’entrada en vigor.
En el supòsit que el seu proveïdor de software compleixi amb els requisits de la normativa, està obligat a facilitar-li una declaració responsable on es manifesti que el seu producte compleix amb tots els requisits legals i tècnics exigits per l’AEAT.
Aquesta declaració és un document imprescindible davant d’una inspecció tributària.
AFECTATS I ENTRADA EN VIGOR
L’obligació d’ús del model VERI*FACTU serà aplicable segons el següent calendari:
A partir de l’1 de gener de 2026:
- Empresaris i professionals que tributin en l’Impost de Societats no adherits al SII.
A partir de l’1 de juliol de 2026:
- La resta d’empresaris i professionals.
El règim VERI*FACTU no és aplicable als contribuents acollits al SII. Ambdós sistemes són excloents.
EXIGÈNCIES DEL SISTEMA VERI*FACTU
Cada factura haurà de generar un fitxer XML estructurat, amb l’esquema tècnic establert per l’Agència Tributària, que inclourà un codi hash per garantir la integritat, així com un codi QR i un CSV per facilitar la verificació del document.
PROPOSTA D’ACTUACIÓ
Si ja disposa d’un sistema informàtic de facturació:
Contacti amb el seu proveïdor per conèixer quina política adoptarà davant el nou model i, si escau, sol·liciti la declaració responsable que acrediti l’adequació als requisits normatius.
Si actualment encara no disposa d’un sistema informàtic de facturació:
A Calders Economistes estem preparats per acompanyar-lo amb solucions ja adaptades segons el RD 1007/2023. Comptem amb el programa ERP-C24, que li permetrà complir amb les obligacions del sistema VERI*FACTU a més a més de comptar amb una eina al núvol que li agilitzarà els processos administratius. No dubti en contactar-nos i l’assessorarem personalment amb el màxim rigor durant tot el procés.



